Technik masażysta
Informacje o zawodzie
- Zawód: technik masażysta symbol cyfrowy zawodu 325402
- Czas trwania nauki: 2 lata (4 semestry) – w formie dziennej lub stacjonarnej
- Uzyskane kwalifikacje: MED.10 Świadczenie usług w zakresie masażu
- Nauka bezpłatna
Opis kierunku
Jednym z popularniejszych zawodów medycznych w rehabilitacji jest zawód masażysty. Jest to zawód regulowany, co oznacza, że zakres obowiązków i kwalifikacje ustala Ministerstwo Zdrowia. Technik masażysta musi posiadać biegłą znajomość podstaw teoretycznych i sprawność manualną. Masażysta stosuje wszystkie metody i techniki masażu oraz zabiegi, które usprawniają leczenie i rehabilitację ludzi chorych, a także relaksują i odmładzają zdrowych.
Kształcąc się na kierunku technik masażysta nauczysz się wykonywać masaż:
- leczniczy – klasyczny
- sportowy
- kosmetyczny
- profilaktyczny
- relaksacyjny
- limfatyczny
- segmentarny
Ponadto będziesz przygotowany do:
- stosowania technik i metod masażu w zależności od zaleceń lekarza, typu schorzenia oraz stanu pacjenta
- obserwowania reakcji pacjenta na stosowane zabiegi i ewentualnego modyfikowania technik masażu
- obsługiwania sprzętu wykorzystywanego podczas masażu
- prowadzenia działalności profilaktycznej, popularyzującej zachowania prozdrowotne.
Dodatkowymi korzyściami nauki w naszej szkole jest możliwość wzięcia udziału w prowadzonej innowacji Wellnes&Spa.
Możliwości pracy
- szpitalne oddziały rehabilitacji
- przychodnie rehabilitacyjne
- sanatoria
- prywatne kliniki, które specjalizują się w działalności rehabilitacyjnej
- gabinety kosmetyczne, salony urody
- centra odnowy biologicznej
- hotele lub ośrodki wypoczynkowe
- kluby sportowe
- prowadzenie własnej działalności w zakresie masażu
W zawodzie technik masażysta doskonale sprawdzą się osoby, które cechuje:
- dobra sprawność manualna i dobry stan zdrowia
- systematyczność, dokładność, wrażliwość, obowiązkowość
- łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi
- odporność na stres
- dobra kondycja fizyczna
- umiejętność pracy w zespole
- samodzielność
- troska o klienta/ pacjenta